Hotelmedewerkers in Oostende zijn de ideale stadsambassadeurs!

5 March 2020

Vertel het verder

Hotelmedewerkers in Oostende zijn de ideale stadsambassadeurs. Ze zijn voor veel badgasten de gids bij uitstek om hen door de Stad aan Zee te loodsen. Het is dus essentieel dat de toeristische dienst hoteliers goed, snel en eenvoudig op de hoogte houdt van wat er allemaal te doen is in de stad. 

Met de ECHO scan wou Toerisme Oostende een goed zicht krijgen op de noden van de hoteliers, receptionistes en communicatiemedewerkers. Waarom delen ze soms aankondigingen niet op hun sociale kanalen? Vinden ze het handig hoe ze vandaag op de hoogte gehouden worden? Vragen hun gasten vooral naar info over evenementen? Zijn ze tevreden van de samenwerking met de toerismedienst? ECHO zocht het uit en gaf advies over de stakeholder communicatie en samenwerking. 

 

ECHO’s aanpak?

Na een kick-off workshop, waar we samen met Toerisme Oostende de scope en de noden definieerden, interviewden we verschillende stakeholders. Na een grondige analyse kregen we een duidelijker zicht op hun manier van samenwerken en noden. 

Om alles scherp te stellen stuurden we een hapklare online survey uit naar alle Oostendse drie- en viersterrenhotels. 

 

Het resultaat?

We verzamelden tal van interessante inzichten zoals hoeveel tijd hotelmedewerkers hebben voor communicatie, via welk kanaal ze liefst info ontvangen en hoe vaak ze kennis delen met concullega’s. Als eindresultaat kreeg Toerisme Oostende alle verkregen informatie in een handig rapport met uitgebreid advies en haalbare quick wins. 

Mooi meegenomen: de hoteliers  zijn unaniem tevreden is over de nauwe samenwerking en de responssnelheid van Toerisme Oostende!  

Ook interessant!